Rok 2008
Zatím jediný ročník, který se pro nepřízeň počasí zrušil.
28.2.
proběhla poslední kontrole tratě, mrzlo, byly asi 3 stupně pod nulou. Trať je sjízdná, vyjma několika malých úseků, které chceme v pátek naházet a upravit.
29.2.
od 8 hodin upravujeme v 10 lidech trať, navážíme sníh kolečky a v některých úsecích pomáhá i nakladač. V 17.00 hodin je trať připravena na závody v délce 8,9km
V 19.00 hodin začíná prezentace, je přihlášeno 31 závodníků.
1.3.2008
Od půlnoci začíná vydatně pršet. V 7.30 odjíždím s technickým delegátem Ing. Levíčkovou na prohlídku tratě a potvrzujeme možnost závodu s tím, že start se vzhledem k ledovému úseku posune asi o 300m. Trať je stále sjízdná. V 8 hodin vyhlašujeme start na 11.00 a odjíždíme na sedlo. Kolem 9.30 hod začíná další průtrž mračen a začíná foukat vítr. Kolem 10.00 hodiny se vítr mění ve vichřici a zároveň přijíždí štáb české televize a sděluje, že v Hradci Králové létají střechy a blíží se vichřice EMA.
Vzhledem k tomu, že jsme ve výšce 750m, mezi stromy, rozhoduji okamžitou platností závod přerušit a závodníky posíláme okamžitě do Bystřece. Na sedle zůstává pouze několik pořadatelů. V 11.00 začíná vichřice EMA v plné síle. Je sněhová vichřice, nejde pomalu ani vyjít z bufetu ven. Z bufetu vidíme, jak se ve vzdálenosti asi 20m láme obrovský smrk o průměru asi 50-70cm a padá do míst, kde ještě před několika minutami byli uvázáni psi a chodili závodníci. Teprve teď si uvědomujeme, co se mohlo stát. Asi po 30 minutách vichřice polevuje a i my odjíždíme do Bystřece a závody definitivně ukončujeme.
V neděli jedeme na sedlo a na trať sebrat značení. Na trati je 20 cm nového sněhu a žádný spadlý strom. Musíme konstatovat, že sobota 1. Března byla jediným dnem za celou sezonu, kdy se závod nemohl uskutečnit. Velmi nás to mrzelo.